Experiments - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu Experiments - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu

Experiments

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

03 November 2014 | Australië, Brisbane

Last week I could finally start doing my experiments! My experiment is exciting a clamped-clamped aluminium beam with a shaker and measuring the difference in the in- and output of the two accelerometers attached to the shaker and the beam , respectively. This week I experimented only on one beam, next week I will clamp two beams together and see if the results match my simulations…
On Thursday I ate some nice pizzas on campus with people from my research group. On Friday me and my housemate closed the week by drinking some frozen margaritas and going to a fancy pub that brew their own beers.
On Saturday all the shopping was done for the coming week(s) and in the afternoon I cycled to the Botanic Gardens of Mount Cootha to see the rest of the gardens and this time I took some pictures! Sunday was a lazy day on South Bank beach, a beach in the middle of the city which was of course packed with people… Hopefully next week we have some Queensland weather as well!

Byebye!



Afgelopen week ben ik toch eindelijk aan mijn experimenten begonnen! Nu denken sommige van jullie misschien aan spannende trekproeven enzo, maar helaas het gaat hier om een aluminium staafje die aan 2 kanten is ingeklemd. Een van de uiteindes is bevestigd aan een shaker. Voor de degene die het niet weten, de shaker is een machine die ervoor zorgt dat deze kant van de staaf omhoog en omlaag beweegt in een frequentie die je opgeeft. Nu komt de truc; door te versnelling te meten op het staafje en op de shaker kunnen we een heleboel te weten komen over het staafje. Namelijk hoeveel deze meetrilt, in welke frequenties en dus ook op welke manier. Deze proef heb ik vorige week op een 1 staafje gedaan, deze week ga ik verder met 2 staafjes op elkaar geklemd. Ik ben benieuwd of het op mijn simulaties gaat lijken!
Op donderdag zijn we met een aantal mensen van de onderzoeksgroep gezellig pizza’s gaan eten op de campus, een aanrader! Vrijdag heb ik de week afgesloten door met mijn huisgenootje frozen magarita’s te drinken in het zonnetje. Daarna zijn we naar een hele hippe pub geweest met een aantal mensen, het bijzondere was dat het bier dat ze schonken zelf gebrouwd was…
Zaterdag heb ik op de markt en in de supermarkt mijn hele voorraad weer eens goed aangevuld. ’s Middags ben ik weer naar de Botanic Gardens bij Mount Cootha gefiets om daar de rest van de tuinen te zien. Deze keer heb ik wel mijn fototoestel bij, dus er zijn deze week ook foto’s! Zondag lekker geluierd op South Bank beach, een kunstmatig strand midden in de stad. De drukte daar was te vergelijken met een strand in Nederland als het mooi weer is. Hopelijk is het volgend weekend weer zo mooi weer!

Groetjes!

  • 03 November 2014 - 19:19

    Miriam Krekel:

    Wow, mooie foto's Saar!
    Ik begreep van je moeder dat je verblijf binnenkort is afgelopen, jammer voor je en voor ons omdat we je leuke verslagen zullen moeten missen.

    Nog veel plezier en succes met de laatste loodjes!

    Groetjes van
    Miriam

  • 04 November 2014 - 18:29

    Mayke:

    Je bent wel bruin geworden :o!

  • 04 November 2014 - 20:45

    Michiel:

    Saar,

    Als de simulaties niet op de werkelijkheid lijken, je weet wat ze zeggen: In praktijk wijkt de theorie wat meer af dan in theorie..

    Succes

    Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Master internship in Australia.

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

A typical day

24 November 2014

More "gezelligheid"

20 November 2014

A special guest

09 November 2014

PADI

03 November 2014

Experiments
Sara

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 5939

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Australia

Landen bezocht: