Scuba diving - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu Scuba diving - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu

Scuba diving

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

26 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Last weekend was a very busy weekend, me and two housemates started on a scuba diving coarse in Byron Bay. On Saturday we first had some in instructions in the pool and after that we did an open water dive as well in the sea. Unfortunately, we couldn’t stay in Byron Bay for the night because it was very busy, so next morning we had to get up really early as well. Sunday was a very nice day to dive and we saw two big sea turtles, star fish, riff sharks, a sting ray and Nemo!
The diving course was planned to continue this Saturday, therefore, Lonneke and I rented a car to get to Byron Bay. On our way to Byron we got a call that the diving was cancelled because of rough sea… So we decided to spend a day at the Gold Coast, some pictures can be found! In the night we went to the valley again, we will finish the weekend with a nice barbecue at a friend’s place.
During the week I mostly worked on processing and interpreting the results of my simulations, next week I can finally start with my experiments!

Byebye!

Deze week wel weer een update, door mijn drukke weekend is het er vorige week niet van gekomen… Afgelopen weekend zijn we begonnen met een duikcursus in Byron Bay. Op zaterdag zijn we heel vroeg vertrokken naar Byron Bay om er op tijd te kunnen zijn. Door dat ze in de ene staat wel aan zomer/wintertijd doen en de andere niet was er een uur tijdsverschil. De eerste dag begon met instructies in het zwembad, om vervolgens dezelfde middag verder gaan in de zee. Helaas konden zaterdag niet in Byron Bay blijven omdat alle hostels, hotel helemaal volgeboekt zaten, daarom besloten om op en neer te gaan. Zondag dus weer vroeg op voor de tweede duik. Het was beter weer dan de dag ervoor en daardoor konden deze dag heel veel zien! Onder andere twee grote zeeschildpadden, heel veel zeesterren in allerlei kleuren, haaien, een enorme rog en Nemo!
Het was de bedoeling om de duikcursus dit weekend af te maken. Dus daarom hadden we een auto gehuurd, maar halverwege de reis werden we opgebeld dat het niet doorging omdat de zee te ruig was. Op dat moment waren we bij de Gold Coast dus daarom besloten om er maar het beste van te maken en de Gold Coast eens te gaan bekijken! Een lekker dagje op het strand dus, ik ben alleen ontzettend erg verbrand, de volgende keer nog meer en hogere zonnebrand op doen… De dag afgesloten door weer eens naar de Valley te gaan. En zo het weekend afsluiten op een ontzettende Australische manier: barbecueën bij vrienden.
Doordeweeks mij vooral bezig gehouden met je raad het al: simulaties! De laatste simulaties zijn gedaan, nu alleen nog maar verwerken, interpreteren, conclusies trekken en er een stuk over schrijven. Maandag of dinsdag ga ik toch ook eindelijk beginnen met de experimenten, ik ben benieuwd hoe ver ik daarmee ga komen… Daarover volgende week meer!