A short update - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu A short update - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu

A short update

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

13 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

This was a short and quiet week, especially because on my internship one of my supervisors is on a holiday. I failed to do most of my weekend plans, but I managed to go the big Botanical gardens in Brisbane, which were too big to see all in one day. Sadly I forgot to bring my camera, so no pictures this week… To make up for that I bring you the nightmare of all cyclists: the magpie!

http://www.youtube.com/watch?v=_A7Gw217EJ4

Byebye!


Dit was een korte, rustige week doordat ik afgelopen maandag een extra dagje vrij had. Vooral op mijn stage scheelde het dat een van mijn begeleiders op dit moment op vakantie is. Dit maakte de Franse delegatie in mijn onderzoeksgroep erg klein.
Het weekend startte met de gebruikelijke wekelijkse klusjes. Waarna ik naar de Brisbane Botanical gardens ben geweest, dit keer grote zelfs zo groot dat het niet in een keer te bekijken was. Ook dit “avontuur” heb ik op de fiets gedaan, helaas wel mijn fotocamera vergeten dus geen foto’s kunnen maken…
Voor de rest van mijn weekend had ik een heleboel plannen die allemaal helaas niet door zijn gegaan, waardoor ik op mijn zondag lekker heb kunnen niksen in het zonnetje!
Helaas daarom deze keer geen foto’s maar niet getreurd, daarom een filmpje! De laatste tijd heb ik veel door Brisbane gefietst. Er zijn een aantal ontzettend mooie fietspaden hier, maar het heuvelachtig landschap laat af en toe nog wat te wensen over… Ook moet je niet verbaast zijn als je mooie fietspad opeens op houdt of verdwijnt en je opeens tussen de vele auto’s rijdt. De laatste ergernissen van de Australische fietsers is iets heel anders, namelijk een vogel. En niet zomaar een vogel, een magpie! Deze vogel houdt net als een ekster van glimmende dingen, maar tijdens het broedseizoen wordt deze vogel ontzettend territoriaal en valt voorbijkomende fietsers en voetgangers aan. Vooral de helmen van de fietsers zijn een favoriet doelwit! Hierbij een filmpje die dit mooi laat zien:

http://www.youtube.com/watch?v=_A7Gw217EJ4

Groetjes!

  • 20 Oktober 2014 - 18:35

    Michiel:

    Leuke vogel, zorgt wel dat je door fietst. Had jij er ook een achter je aan of hken je hem alleen nog maar van horen zeggen?

    Groetjes

    Michiel

  • 26 Oktober 2014 - 11:42

    Sara :

    Zo'n vogel woont bij ons in de straat, gelukkig ben ik nog maar 3 keer aangevallen. Tegenwoordig fiets ik toch maar een eindje om...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Master internship in Australia.

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

A typical day

24 November 2014

More "gezelligheid"

20 November 2014

A special guest

09 November 2014

PADI

03 November 2014

Experiments
Sara

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5947

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Australia

Landen bezocht: