Riverfire - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu Riverfire - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu

Riverfire

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

28 September 2014 | Australië, Brisbane

This week was the end of the Brisbane festival, this was celebrated with the riverfire. A show-off of the skills of the helicopter and airforce pilots in multiple shows during the day and in the evening there was a firework show from the river and multiple buildings. My housemates and I watched this from South Bank, especially the firework show was amazing!
Sunday was a cultural day, Lonneke and I went to the cultural art centre and science centre. It was nice to see the Australian art from the last 150 years. We ended the weekend in the sun on Boundary street!
Byebye!

Deze week was het einde van het ‘Brisbane festival’ en dit werd gevierd met een groots eind van helikopter-, vliegtuig- en een vuurwerkshows. De eerste twee zijn natuurlijk het beste te zien bij daglicht, terwijl het voor de laatste natuurlijk donker moet zijn. Dit betekent dat het een dag vullend programma is voor sommige mensen, zeker als je een goed plekje wil hebben.
Maar eerst iets over de rest van de week. Mijn week op mijn stage was vol met simulaties in ABAQUS. Vlak voor het weekend bijna een simulatie van 46 dagen aan proberen te zetten, deze toch maar aangepast en ingekort tot 48 uur. Ik ben benieuwd wat ik na het weekend kan verwachten…
Op vrijdagavond was de afscheidsbarbecue van Eva, zij zat in mijn onderzoeksgroep maar zal terug gaan naar Frankrijk na een reis van 3 maanden in Azië. Deze barbecue was erg gezellig en ik heb iedereen van mijn onderzoeksgroep op een andere manier leren kennen!
Op zaterdag ben ik samen met mijn huisgenootjes naar de ‘Riverfire’ gegaan. Wij hadden besloten om samen met een groot gedeelte van Brisbane dit spektakel te kijken op South Bank. Nadat we een plekje verovert hadden aan de rand van het water, was het wachten op de eerste show. Dit was de helikopter show waarin de helikopterpiloten lieten zijn hoe goed hun voertuig en hun vaardigheden wel niet waren! Hetzelfde gelde voor de vliegtuig show, maar de geproduceerde herrie en snelheid maakte dit gedeelte een stuk spectaculairder!
Voor de vuurwerk show besloten we te verplaatsen naar een plek niet onder de bomen, en ook wat dichter bij de fietsen en bus. Dit was een goed idee want de vuurwerkshow was overal; op de rivier en verschillende gebouwen. De show duurde bij elkaar wel 20 minuten en was erg mooi!
Op zondag ben ik wat cultureels gaan doen, namelijk naar het ‘cultural art centrum’ en ‘science centrum’. Waar we de Australische kunst van de afgelopen 150 jaar hebben kunnen zien. Het typische was dat er geen beveiliging of afzettingen om de kunst te beschermen. Je kon de kunst dus van héél dichtbij bekijken. Daarna hebben we het weekend afgesloten met een terrasje op Boundary street.
Groetjes

• 28 September 2014 - 12:52

Oma En Nathalie:

Hoi Saar!

We hebben net je stukje gelezen.
    Oma vond het erg leuk weer wat over jouw
    Avonturen te horen!
    We wensen je weer veel succes en plezier!

Liefs Oma en Nathalie

• 04 Oktober 2014 - 18:01

Michiel:

Ik ben wel benieuwd wat er uit die simulatie van 46 dagen was gekomen.
    Misschien wel iets heel goeds!!