Getting settled - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu Getting settled - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu

Getting settled

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

31 Augustus 2014 | Australië, Brisbane

Already a week has passed, and I found a room in West End after spending a day with room inspections. Although I enjoyed my stay at the hostel with all the great people I met, I was very happy to get a proper sleep without ear plugs! My housemates are very nice, they took me to river to BBQ on my second night and I went to beach of Coolangatta. On Monday I will start my internship on the University of Queensland, I am excited to start. Next week more about my internship on the UQ!
Byebye!

Nederlandse versie:
Ik ben alweer één week in Australië, maar gelukkig ben ik al een beetje gewend geraakt aan het leven hier. Ik ben inmiddels in een kamer getrokken, niet degene die ik had gehoopt maar zeker een goede! Het kostte mij alleen iets meer moeite om deze te vinden. In totaal heb ik vijf kamers bezocht over heel Brisbane, om uiteindelijk toch te besluiten dat West End de leukste wijk was. Het was wel een beetje gokken omdat je bij een bezichtiging de mensen vaak niet allemaal ziet, maar het is goed uitgevallen.
Het huis bestaat uit twee verdiepingen met hun eigen faciliteiten. Ik woon op de bovenste verdieping en daar wonen ook: Nathan (vrachtwagenchauffeur, Australiër), Justin (IT masterstudent, Australiër), Milaan (Nederlander) en er moet nog iemand bij komen. Op de onderste verdieping woont nog een Nederlands meisje Lonneke, dit is allemaal erg toevallig omdat dit de enige Nederlanders zijn die ik tot nu toe ben tegengekomen.
De eerste nacht in het huis beviel erg goed, eindelijke een nachtje zonder oordoppen! En ook het contact met mijn huisgenoten viel erg mee. De tweede avond zijn we gezellig gaan barbecueën bij de rivier in South Bank en op zaterdag mocht ik mee naar het strand van Coolangatta. Dit is vlak bij de Gold Coast, een toeristisch gebied met veel flats aan het strand.
Maandag ga ik beginnen met mijn stage. De eerste dag zal voornamelijk gevuld worden met officiële praatjes en dingen regelen zodat ik kan beginnen. Het echte werk zal pas beginnen wanneer ik een computer heb van de universiteit, tot die tijd zal ik me in moeten lezen. Maar hierover volgende week meer!
Groetjes

  • 31 Augustus 2014 - 10:26

    Nathalie:

    Hey wat leuk! Meer nieuws!
    Ik ging je vorige bericht juist kopieren zodat ik het zometeen ook kan lezen, heeft ze gelijk het laatste nieuws :-)
    Fijn om een kamer te hebben met leuke huisgenoten!
    Heel veel succes met je stage nu deze echt gaat beginnen, spannend!
    Veel plezier weer.
    Liefs Nathalie

  • 31 Augustus 2014 - 10:28

    Nathalie:

    Hmm het stukje dat het voor oma is
    om ook je verslag te kunnen lezen is
    weggevallen. Maar ze verheugde zich er al op! :)

  • 31 Augustus 2014 - 21:10

    Miriam Krekel:

    Hi Saar,

    Wat spannend, helemaal in Australie! Fijn dat ik mee kan lezen.
    Veel plezier en succes met je stage!

    liefs,
    Miriam

  • 04 September 2014 - 09:53

    Astrid:

    Dag Sara,
    Klingt alsof het allemaal wel mee valt tot nu.
    Is je opdracht ook een beetje duidelijk?
    Heel veel succes nog verder en geniet ervan!
    Liefs Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Master internship in Australia.

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

A typical day

24 November 2014

More "gezelligheid"

20 November 2014

A special guest

09 November 2014

PADI

03 November 2014

Experiments
Sara

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5941

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Australia

Landen bezocht: