First few days - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu First few days - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu

First few days

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

23 Augustus 2014 | Australië, Brisbane

Short English version:

The journey to Brisbane was very heavy, but finally I am here. My early arrival had one advantage, I was able to get some important but boring stuff done (opening a bank account, gocard etc.). I mind have found a room in West End (thanks Ingrid!), but I don’t know when I can move. The rest of the time I filled with trying to get over my jetlag, being amazed about the prices and exploring the neighborhood, pictures can be found below.

Byebye!

Ps. If you want my Australian phone I just got ask me by mail or WhatsApp.
Pps. Een langere, persoonlijkere Nederlandse versie kan hieronderworden gevonden.

Lange Nederlandse versie:
Eigenlijk realiseerde ik me pas echt goed dat ik de komende maanden alleen zou zijn toen ik in het vliegtuig stapte, en die realisatie viel mij zwaar. Ook drong het toen pas echt tot me door dat ik mijn vriendje, familie en iedereen 4 maanden moest missen. Dat gevoel ging pas weg toen ik net aangekomen was in mijn hostel en er wild vreemde mij mensen tegen mij begonnen te praten en mij hielpen. Rolf vertelde mij dat de eerste week zwaar zou zijn; hij heeft gelijk maar ik hoop dat het snel beter gaat. Persoonlijk kijk ik nu al uit naar november en december als er allemaal leuke mensen komen.
De mensen waarmee ik in het hostel (wat eigenlijk een backpacker is) praat komen uit heel de wereld, hier degene die ik me kan herinneren. De eerste die me aansprak was Alejandro, een Colombiaan die op dit moment zijn Engels verbetert zodat hij volgend jaar aan zijn master hier kan beginnen. Een vriendin van hem (ik ben haar naam vergeten) heeft mij heel liefs gewezen de weg gewezen naar en in de stad. Samen met Peter, een Australiër, ben ik naar de markt geweest. Hij heeft daar ontzettend dure zalm gekocht, die kreeg ik gezellig de volgende dag als lunch. Ik mag natuurlijk mijn roommate niet vergeten, een Australische dame die hier een aantal maanden verblijft. Een hostel is namelijk is namelijk ongeveer even duur als een kamer hier…
Verder heb ik twee Duitse meisjes ontmoet die aan het reizen waren na hun exchange-programma. Met deze meisjes en nog een ander Duits meisje heb ik een dag de stad verkend. We zijn met een gratis boot naar een klim boom geweest en daarna door naar de botanische tuinen in het centrum. Persoonlijk was de ferry het hoogtepunt voor mij. Helaas was de winkel toen dicht, daarom hebben we met restjes van iedereen een maaltijd in elkaar geflanst.
Helaas heeft het de afgelopen dagen voornamelijk geregend in Brisbane. Wat betekend dat de meeste mensen in mijn hostel het liefst binnen blijven. Wel gezellig voor mij, maar wel heel jammer omdat deze stad voor mooi weer gemaakt is. Ik, als gekke Nederlander, ben wel lekker rond gaan lopen door de stad. Gelukkig wordt het weer beter de komende dagen!
De prijzen zijn hier belachelijk hoog, om een paar voorbeelden te geven: 1 kilo uien 3 dollar en 1 restaurante pizza 5 dollar. Gelukkig is er elke zaterdag markt en kan je daar goedkoper groente en fruit kopen. Al spoelde de markt deze week een beetje weg door de regen.
Met dank aan Ingrid heb ik waarschijnlijk al een kamer gevonden: Westella! Ik ben nog niet verhuist of een contract getekend dus ik mag nog niet te vroeg juichen, maar dat voelt wel goed. Het huis ligt in West End, een gezellige wijk die tussen het centrum en de universiteit in ligt helaas wel aan andere kant van de rivier.
Nadat veel te lange verhaal ga ik er mee ophouden, weer je meer weten dan kan je het altijd vragen!
Groetjes!

  • 25 Augustus 2014 - 09:27

    Nathalie:

    Hey Sara,
    Wat leuk, al een eerste verslag van je reis!
    En wat veel indrukken die jij de afgelopen dagen al hebt opgedaan!!
    Wens je heel veel succes en een toptijd en lees graag met je mee!
    Enjoy!!
    Liefs Nathalie

  • 26 Augustus 2014 - 19:04

    Krekels Thuis:

    Hoi Saar,
    Leuk om te lezen hoe het gaat. Het zal wel druk zijn de komende tijd. Ik ben benieuwd naar het vervolg!
    Hier mis je voornamelijk regen en wind.
    Tot horens
    Michiel

  • 27 Augustus 2014 - 12:27

    Yuri:

    Dag Saartje :-D

    Leuk om wat te lezen, goed om te zien dat je al wat leuke mensen gevonden hebt! Heb je niet nog wat foto's van de stad om te laten zien? :-D

    Ben benieuwd of je die kamer krijgt - pics or it didn't happen :-)

    Geniet er nog maar van he!

    Knuffs

    Yuri

  • 27 Augustus 2014 - 14:38

    Yuri:

    Ik ben weer eens dom, er zaten al foto's bij :-D

  • 30 Augustus 2014 - 13:50

    Greta:

    Hoi Sara,
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    fijn dat je misschien al een kamer gevonden hebt.
    leuke foto's.
    groetjes Ente en Greta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Master internship in Australia.

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

A typical day

24 November 2014

More "gezelligheid"

20 November 2014

A special guest

09 November 2014

PADI

03 November 2014

Experiments
Sara

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 5951

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Australia

Landen bezocht: