Internship at the UQ - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu Internship at the UQ - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara - WaarBenJij.nu

Internship at the UQ

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

07 September 2014 | Australië, Brisbane

On Monday the first of September I started my internship on the University of Queensland (UQ). Of course I had to start by doing some inductions, after that they supplied with a lot of article to get my knowledge at level. Therefore I spend most of my week with reading and trying to understand these articles.
The weekend I spend by going to the market, trying to get to a party and cycling near the river. My supervisor was able to lend me a bicycle, which I use for travelling to the university this is very nice because public transport is very expensive…
Next week, more about the subject of my internship!
Byebye!

Nederlandse versie:
Op maandag ben ik mijn stage begonnen op de University of Queensland (UQ). Het eerste waar ik mee mocht beginnen was een lange lijst aan inducties, voor de algemene veiligheid, het gebouw (erg mooi), de brandveiligheid, het laboratorium en het gebruik van gereedschap. Verder werd ik van gebouw naar gebouw gestuurd om een UQ ID te krijgen, hiermee kan ik nu 24/7 het gebouw in om aan mijn project te werken, jeej!
Over het project gesproken, omdat ik nog niet bekend was met het onderwerp kreeg ik gelijk een stapel artikelen om mee te beginnen. Aangezien het lezen van artikelen niet mijn favoriete bezigheid is, ben ik niet de snelste met het lezen hiervan. Ik heb dan ook het grootste deel van mijn week hiermee besteed. Hopelijk wordt volgende week het onderwerp van de opdracht vastgezet en dan kan ik het literatuur gedeelte afronden.
Aangezien het openbaar vervoer in Brisbane erg duur is, ben ik erg blij dat ik een fiets mocht lenen van mijn begeleider. Nu kan ik elke dag naar de universiteit fietsen, dat scheelt geld en is erg gezond, ik mag namelijk eerst 10 minuten heuvel op om dat 5 minuten te kunnen genieten van het heuvel af gaan!
De andere mensen in de onderzoeksgroep zijn ook erg aardig en behulpzaam. Het grootste gedeelte van de onderzoeksgroep bestaat uit Europeanen (Fransen en Duitsers). Iedereen, behalve ik, eet voor lunch geen boterhammen maar een warme maaltijd. Vrijdag hebben we de week afgesloten met een biertje op de UQ. Ook werd ik uitgenodigd voor een feestje van een van de mensen op zaterdagavond. Toen een huisgenoot hierover vertelde en zei waar het was, stond hij er op om me daar heen te brengen, blijkbaar is het in Brisbane in sommige wijken niet veilig s’avonds. Ik dacht natuurlijk, als Nederlandse student, dat hij aan het overdrijven was maar toen we daar rond fietsten snapte ik wat hij bedoelde. De concentratie aan dronken rondwandelde mensen op een zaterdagavond is erg hoog. Helaas zijn we de weg kwijt geraakt en hebben we een uur rondjes gefietst. Daarom, en omdat ik ook nog geen manier had bedacht om veilig thuis te komen, ben ik mee terug naar West End gefietst.
De rest van mijn weekend heb ik gespendeerd aan fietsen langs de rivier, naar de markt gaan en lekker uitrusten van alle indrukken van deze eerste week stage lopen. Volgende week meer over het onderwerp van mijn stage!
Groetjes!

  • 11 September 2014 - 20:01

    Jan Verbart:

    Nou Sara, dat wordt een mooi avontuur. Veel plezier!

  • 11 September 2014 - 21:12

    Mariet Fluitsma:

    Hallo Sara,

    Ik vind het leuk om te lezen waar je in het verre Australie mee bezig bent.
    Veel succes met de studie .
    Ik zal je reisverslag volgen

    veel liefs van Mariet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Master internship in Australia.

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

A typical day

24 November 2014

More "gezelligheid"

20 November 2014

A special guest

09 November 2014

PADI

03 November 2014

Experiments
Sara

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5933

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Australia

Landen bezocht: